איחוד קרנות הפנסיה יעניק לכם תמונת מצב מלאה על כל החסכונות הפנסיונים שלכם


איחוד קרנות פנסיה

שוק העבודה המודרני מאופיין במעברים ממקום עבודה אחד לשני כשעובד ממוצע עובר בין ארבע לחמש מקומות עבודה במהלך השנים ולעתים אף יותר.

בכל מקום אנו צוברים קרנות פנסיה והן מפוזרות בין קופות וחברות שונות. מנהלי קרנות הפנסיה גובים דמי ניהול על כל קרן פנסיה וכך יוצא שהעובד הממוצע משלם סכומי כסף גבוהים מהנדרש על קופות הפנסיה והגמל שלו.

כדי להיטיב עם העובדים יזם משרד האוצר מהלך לאיחוד קרנות הפנסיה תחת קורת גג אחת. מהלך זה יסייע לעובדים לחסוך בדמי הניהול, בעמלות ויאפשר לו לשלוט היטב על כל הכספים שהוא חסך במשך שנות עבודה ארוכות, להגדיל את הכיסוי הביטוחי ויעניק לו הטבות נוספות.

איך מיישמים את איחוד קרנות הפנסיה?

בשלב הראשון יש להיכנס אל המערכת האוטומטית של האוצר, מערכת לאיחוד קרנות הפנסיה. כעת יש להעביר את הנתונים של העמית, מספר תעודת זהות, תאריך לידה ותאריך פתיחת החשבון בקרנות הפנסיה השונות.

איך תדעו באילו קרנות פנסיה יש לכם כסף? ראשית, משרד האוצר שולח לעמיתים בקרנות פעם בשנה הודעה שבה הוא מבקש מהם להעביר לו את הנתונים האישיים כדי שהוא יאתר עבורכם את קרנות הפנסיה שלכם, קרנות שאינן פעילות.

אם לא קיבלתם הודעה ממשרד האוצר, אתם יכולים לאתר את קרנות הפנסיה הרדומות שלכם בעצמכם. היכנסו אל מנוע החיפוש באמצעות האתר הר הכסף שכתובתו היא: https://itur.mof.gov.il/#/main/landing

ותמצאו את כל קרנות הפנסיה שבהן יש לכם כסף, גם את הקרנות הרדומות.

ובנוסף, קרן הפנסיה שבה אתם פעילים שולחת לכם הודעה על הכוונה לאחד את כל קרנות הפנסיה שבהן אתם לא פעילים תחת קרן הפנסיה הפעילה.

אם אתם לא מעוניינים לאחד את כל קרנות הפנסיה באופן אוטומטי עליכם להודיע לקרן שבה אתם פעילים על סירוב לאיחוד קרנות הפנסיה. אם לא הודעתם, כל הקרנות יאוחדו באופן אוטומטי. אם אתם מעדיפים, מסיבות שונות, לבצע את האיחוד בקרן אחרת המועדפת עליכם, אתם חייבים להודיע למנהל הקרן הפעילה.

איחוד קרנות הפנסיה – כל היתרונות

איחוד קרנות הפנסיה יעניק לכם תמונת מצב מלאה על כל החסכונות הפנסיונים שלכם. כך תוכלו לחשב את גובה קצבת הפנסיה לאחר שתפרשו, לדעת כמה דמי ניהול אתם משלמים בחודש, מהם הביצועים של הקרן ומהי גובה התשואה הכספית שהקרן מניבה.

איחוד קרנות הפנסיה יאפשר לכם לחסוך חיסכון משמעותי בדמי הניהול. דמי הניהול של קרנות הפנסיה אינם זולים, ולא אחת, בקרנות הרדומים, דמי הניהול "אוכלים" את התשואה שמניבה הקרן.

איחוד קרנות הפנסיה יעניק לכם את יתרון הגודל. כאשר יש לכם סכום כסף גבוה, תוכלו לנהל משא ומתן, ולהצליח בו, עם מנהל הקרן ולהפחית באופן משמעותי את דמי הניהול החודשיים שגובה הקרן.

כאשר תפרשו לפנסיה, לכספים הקטנים המפוזרים בקרנות השונות לא תהיה השפעה על גובה קצבת הפנסיה. אם תאחדו את הקרנות, הסכומים הקטנים ייהפכו לסכום כסף גדול, סכום שישפיע על גובה הקצבה שתקבלו בגיל הפרישה.

איחוד קרנות הפנסיה חוסך בירוקרטיה רבה. במקום לקבל דוחות שנתיים רבים מכל קרן פנסיה, תקבלו רק דו"ח אחד, דו"ח של הקרן שבה אתם עמיתים ובה מאוחדים כל קרנות הפנסיה. ובנוסף, ימנע מכם הצורך לבצע תיאום מס מול רשות המיסים במטרה להקטין את חבות המס.

הגדלת תקופת האכשרה וגיל הכניסה לקרן.

תקופת אכשרה זוהי תקופת המתנה מעת הצטרפות העמית אל הקרן. תקופת ההמתנה נועדה לסנן תביעות ביטוח שאירעו לפני שהעמית הצטרף אל הקרן.

כאשר תאחדו את קרנות הפנסיה, תקופת האכשרה תיחשב בהתאם לתאריך ההצטרפות לקרן הוותיקה ביותר, גם גיל הכניסה לקרן הפעילה יוקדם והיקף הכיסוי הביטוחי יוגדל.

התגובות סגורות

ייעוץ חינם